Știi cât de dificilă este de fapt parierea?

Știi cât de dificilă este de fapt parierea?

14 feb 2024, 13:32 Carla Adaugă comentariu!

Ghiduri începători pariere sportivă psihologie

Chiar dacă parierea poate fi o experiență distractivă și plăcută, dacă obiectivul tău este să faci bani din ea, trebuie să te confrunți cu multe dificultăți.

Ce este de fapt parierea?

O greșeală comună legată de pariuri este că măsoară cunoștințele tale despre un anumit sport. Faptul că înțelegi fotbalul sau baschetul nu înseamnă că vei putea să faci bani prin parierea pe aceste sporturi. Așa cum spune Nassim Nicholas Taleb în cartea lui, Antifragile: Things that Gain from Disorder:

"nu este potrivit să se facă o echivalență între priceperea în acțiune și priceperea în vorbire."

Prejudecățile reprezintă un dezavantaj

Se poate argumenta că de fapt pariorii sunt dezavantajați dacă cunosc sportul pe care pariază, deoarece prejudecățile pot distorsiona judecata și luarea deciziilor. Acest lucru înseamnă că, dacă este folosit corect, acest tip de cunoștință poate fi în avantajul tău.

Parierea este în esență o competiție pentru a vedea cine este cel mai eficient în prognozarea rezultatelor viitoare. În timp ce pariezi la o agenție de pariuri, iar agenția este cel care încasează suma dacă pierzi și plătește dacă câștigi, nu concurezi doar cu acel agent, ci și cu alți pariori.

La prima vedere, agenția de pariuri pare să aibă toate cărțile în mână. Ei au mai multe resurse și informații care îi ajută să stabilească șansele și au mai mulți bani pentru a risca și a greși. Însă o mare parte din acestea provine de pe piața de pariuri.

Asta înseamnă că acele cote oferite de agenții de pariuri nu sunt întotdeauna eficiente, dar foarte puțini vor reuși să le exploateze înainte să observe acest lucru și să le elimine din ofertă - ceea ce înseamnă că pariorii sunt și ei în competiție pentru a găsi valoarea disponibilă și a o exploata înaintea celorlalți.

Dezvolți niște abilități și apoi te bazezi pe noroc

Ca în orice alt domeniu din viață în care vizezi să obții câștiguri materiale, trebuie să îți dedici timp și energie pentru a-ți dezvolta abilitățile de pariere. Ceea ce mulți pariori nu observă sau nu înțeleg este câți oameni există care fac exact același lucru.

Chiar dacă competiția adesea te motivează, este important să înțelegi că dacă piața de pariere devine mai calificată, atunci scade influența calificării asupra rezultatelor tale, ceea ce înseamnă că influența norocului devine tot mai mare.

Michael Maubossin a scris extensiv despre acest paradox al abilității. Aceast concept este cu siguranță aplicabil în parierea sportivă și poate ajuta la înțelegerea de ce este atât de dificil să obții succes pe termen lung.

Pe scurt, paradoxul abilității separă conceptul de abilitate în două dimensiuni - abilitate absolută și abilitate relativă. Poate că abilitatea ta absolută este mare, dar pe măsură ce scade diferența între cel mai bun nivel de abilitate și nivelurile medii (într-o piață de pariuri), cu atât devine mai dificil ca abilitatea să fie un factor distinctiv. Astfel, în timp ce rolul norocului nu s-a schimbat, norocul devine din ce în ce mai evident în ruperea limitelor între nivelurile de abilitate.

Deși paradoxul abilității este relativ ușor de înțeles, este cu totul altă problemă dacă suntem capabili să-l recunoaștem și să-l acceptăm ca fiind adevărat. Pariurile devin mult mai dificile (și potențial periculoase) dacă nu înțelegem cum norocul afectează rezultatul evenimentului pe care pariem.

Cum face psihologia ca lucrurile să fie și mai grele?

Un alt factor cu care se confruntă adesea pariorii în timpul pariurilor este înțelegerea efectelor psihologiei asupra luării deciziilor și percepției rezultatelor. Psihologia și prejudecățile au numeroase aspecte care pot influența pe pariem, când pariem, cât pariem și multe altele.

Fie că este vorba de greșelile pariorilor în privința jocurilor de noroc și a înțelegerii bazelor probabilității, de iluzia controlului și de lipsa aprecierii rolului norocului, sau de aversiunea față de pierdere și de tendința de a prefera evitarea pierderilor în locul obținerii câștigurilor echivalente, mulți dintre noi probabil că am auzit deja despre unele concepte psihologice care se aplică parierii.

Lista conceptelor care influențează comportamentul de pariere este însă mult mai lungă decât cea pe care majoritatea oamenilor ar putea-o înțelege. Aceasta include evaluarea greșită a probabilității, modul de procesare a informațiilor și chiar modul în care ne amintim de evenimentele trecute.

De unde poți să știi dacă ești bun la pariuri?

Rezultatele sunt adesea influențate de noroc, așa că este important să ne concentrăm pe proces în loc de rezultate. Acest lucru înseamnă că trebuie să ne distanțăm emoțional de victorie sau înfrângere și de banii risipiți (ceea ce este în sine o sarcină foarte dificilă).

Să fii bun la pariuri este o adevărată provocare, dar cel mai dificil este să înțelegi că de fapt niciodată nu vei ști dacă ești bun sau nu (independent de câți bani câștigi sau pierzi). Cei care au succes pe termen lung în pariuri pun accentul pe procesul pe care-l aplică în fața rezultatelor obținute - chiar și cei mai buni pariori din lume trebuie să se confrunte cu perioade de pierderi.

Cei care reușesc să găsească constant avantaj și să-l exploateze suficient pentru a obține profit constant sunt cei care înțeleg importanța dimensiunii eșantionului în analiza rezultatelor. Începătorii probabil cad drept victime conceptului de numere mici (presupunând că un rezultat dintr-un eșantion mic poate fi extins la eșantioane mai mari) și le e dificil să înțeleagă de ce pierderile apar brusc mai des decât înainte.

Acum începe munca grea

Dacă am discutat, înțeles și (cel mai important) am luat în considerare aceste aspecte, atunci începe munca grea, când încerci să găsești un avantaj exploatabil pe piața de pariuri.

Dacă știi cum funcționează de fapt pariurile, cum influențează norocul rezultatul și cum afectează anumite prejudecăți psihologice procesul de luare a deciziilor, atunci merită să pariezi mai serios.

Există numeroase strategii de pariere care pot ajuta la găsirea unui avantaj, dar efectuarea propriilor cercetări și analize pe termen lung va fi probabil mai avantajoasă (dacă metodele tale sunt deja cunoscute, atunci agenția de pariuri le-a luat deja în considerare).

Dacă ai găsit ceea ce consideri a fi o strategie de pariere profitabilă și un avantaj exploatabil, atunci ar trebui să fii capabil să îți dedici timpul (pentru a face pariurile atunci când merită să le faci) și banii (pentru a gestiona pierderile inevitabile).

Deci trebuie să folosești o gestionare adecvată a pariurilor pentru a nu-ți epuiza contul, trebuie să te pregătești psihologic pentru pierderi (chiar și cei mai buni pariori pierd mai mult de 40% din timp) și să fii destul de răbdător pentru a lucra până când obții rezultatul dorit.


Adaugă comentariu